-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:18449 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا كساني كه به نيت قرب به خدا دست به گناه يا جنايتي بزنند،پاداششان دوزخ است ؟ آيا نيت تنها شرط پاداش و جزاست يا خير؟
كسي كه عمل خلافي را براي رضاي خدا انجام دهد اگر شرايط زير را دارا باشد داراي ( ( حسن فاعلي ) ) است و ( ( قبح فعلي ) ) و به جهت حسن فاعلي معذب نيست : 1 ) واقعا عملش بر طبق رضاي خدا باشد بدون كمترين دخالت هواي نفساني . 2 ) وظايف شرعي خود؛ يعني تحقيق طبق اصول صحيح اسلامي در مساله مورد عمل را انجام داده و بر اساس تعصب هاي كر و كور و ناسنجيده اقدام به عمل نكرده باشد .3 ) در مسير راه شناسي و تحقيق خود قصورا اشتباه كرده و نسبت به اشتباه و ناآگاهي خود مقصر نباشد .4 ) عملي كه انجام مي دهد بر خلاف ضوابط عمومي شرع و عقل و فطرت كه براي هر كس شناخته شده است نباشد .5 ) بر اساس ظن و گمان و پندار عمل نكند× بلكه راهي كه برگزيده نتيجه قطعي تحقيقاتش باشد .چنين كساني اگر به اشتباه گرايند از طايفه ( ( مرجون لامرالله ) ) هستند و ( ( عسي ان يرحمهم ربهم ) ) . ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.